maandag 7 januari 2008

Hoe ik er nu over denk

Na al een enige tijd te hebben stage gelopen, ben ik er achter dat voor veel kinderen een dag op het kinderdagverblijf helemaal zo slecht nog niet is. Je hoort veel negatieve reacies als het gaat over kinderdagverblijven. Mensen vinden dat als je een kind hebt en je brengt het naar een kinderdagverblijf, dat je het kind dan dumpt en de opvoeding aan anderen overlaat om zelf lekker geld te verdienen. Misschien zit er in sommige gevallen best een kern van waarheid in, ik vind het ook zielig als een kind vanaf een paar maanden al bijna elke dag op een kinderdagverblijf zit. Maar vaak hebben ouders ook geen keus, ze moeten werken om hun gezin te onderhouden. Je hebt ook alleen staande ouders die dus niemand hebben om op hun kind te passen maar die zullen toch moeten werken. En wat ik net ook al zei, voor veel kinderen is het juist goed dat ze leren omgaan met andere kinderen, dat ze leren delen en spelen, dat ze zich leren aanpassen in een andere omgeving en weten dat het ergens anders, anders gaat dan thuis.
Ik vind dus dat mensen zich verder zouden moeten verdiepen voordat ze dus met allerlei vooroordelen komen.

Geen opmerkingen: