donderdag 24 januari 2008

MAANDVERSLAG 3

Periode 3
Leerdoelen van de vorige maand
- zelf een overdracht doen.
Ik vind het soms wel moeilijk omdat ik wel eens bang ben om iets verkeerd door te geven. En als ouders iets vragen waar ik geen antwoord op kan geven vind ik het ook nog wel eens moeilijk om daar mee om te gaan. Maar over het algemeen vind ik zelf wel dat het aardig goed gaat.

- Zelf de bedtijden bij houden en opschrijven
Ik kan het wel, maar ik wil het nog wel eens vergeten, dus dat word weer een nieuw leerdoel.

- Meer mee proberen te draaien als collega
Ik probeer het echt, en volgens mij gaat het al wel iets beter. Maar ik blijf erbij dat doordat ik gewoon weet dat ik stagiaire ben me gewoon niet helemaal collega voel. Maar ik blijf het proberen.


Nieuwe leerervaringen die ik deze maand heb opgedaan.

Ik heb dus een ouderavond meegemaakt, wat ik heel erg leuk vond. Ik wist alleen niet helemaal goed wat ik tegen de ouders moest zeggen dat was wel een beetje stom.
Ik heb weer wat meer geleerd over het omgaan met baby’s.
Hoe het gaat op hun BSO

2 concrete situaties waaruit blijkt hoe het contact verlopen is

Situatie 1 ( contact met leidsters)
Op een donderdag waren alle vaste leidsters van de groep vrij en waren er leidsters die normaal op een andere groep staan. Mijn begeleidster had me van de voren al verteld wat er ging gebeuren en wie er op de groep zouden komen. Ze had mij ook verteld wat ik aan de leidsters door moest geven, maar had het voor de zekerheid ook op papier gezet. Ze zei ook dat het wel goed voor mij was, want dat kon ik niet steeds wat een de leidster vragen en ze zei ook dat ik me er nog in zou vergissen omdat ik meer wist dan ik dacht. Toen ik ’s ochtends binnen kwam was ik best zenuwachtig ik zag er wel een beetje tegen op. Gelukkig waren het hele aardige leidsters en voelde ik me al snel op mijn gemak. In het begin toen ze me dingen vroegen vond ik het nog wel een beetje raar en was ik wel bang om het verkeerde antwoord te geven. Maar al snel kwam ik er achter (zoals mijn leidster zei) dat ik meer wist dan ik had gedacht. de dag is ook over het algemeen goed verlopen.




Situatie 2 ( contact met een kind )
Ook op de zelfde dag als de vorige situatieToen we klaar waren met eten, brachten de leidster de kinderen naar bed en ik ruimde de boel op. En terwijl ik aan het opruimen was hoorde ik (S) huilen. (S) is best eenkennig. Hij trekt ook altijd naar 1 bepaalde leidster toe, die moet hem ook meestal naar bed brengen en zijn luier verschonen. Maar die leidster was er dus niet. Hij begon moest heel hard huilen en zei tegen de leidster dat ik hem naar bed moest brengen. Toen ik naar de verschoonruimte liep, vroeg hij dan ook of ik hem naar bed wilde brengen. Ik heb hem geholpen met uitkleden zijn slaapzak aan gedaan. Ik heb hem in bed gelegd en hij is zonder problemen gaan slapen.


Nieuwe leerdoelen voor de volgende maand.

- de bedtijden bijhouden en opschrijven
- Proberen mee te draaien als collega
- Misschien wat meer vragen bijvoorbeeld met een activiteit of de leidster me willen helpen. Of over het algemeen wat meer vragen.

Geen opmerkingen: